Czy reklama musi być droga?

Dzieko markaWiele osób startując z niskiego pułapu zadaje sobie to samo pytanie – dlaczego skuteczna reklama jest aż tak droga? Odpowiedź jest prosta – wiedza i doświadczenie uznanych marketerów jest warta bardzo dużo, a przecież bez tych konkretnych umiejętności kampania reklamowa nie tylko nie pomoże marce, ale wręcz może jej zaszkodzić. Czy zatem skazani jesteśmy na porażkę?

Otóż nie do końca. Zdać sobie jednak powinniśmy sprawę, że samodzielna promocja podmiotu to praca na niemal pełen etat.

Po pierwsze zaś powinniśmy sięgnąć po kilka książek. Tak, słowo pisane od wieków dostarcza nam wiedzy innych, zatem i w tym przypadku winniśmy z tej możliwości skorzystać. Oczywiście wybrać powinniśmy te książki, które dotykają problemu z zagadnieniami podobnymi do naszego, bądź też opisują kanały komunikacyjne, które zamierzamy wykorzystać.

Z pewnością wśród nich znajdą się media społecznościowe. Dlaczego? Otóż jest to niezwykle popularny obecnie ekosystem wymiany informacji, a w dodatku dość tani (darmowa promocja, nawet chałupniczymi sposobami, musi kosztować). Wystarczy założyć fanpage, określić grupę docelową naszej strony i skierować do odbiorców przekonywujący komunikat. Brzmi łatwo? Nie do końca, bo wcale takie łatwe to nie jest.

Musimy również pamiętać, że komunikat musi być skonkretyzowany. Co to oznacza? Musi on docierać do świadomości osoby, która nasz produkt ma szansę kupić. Jeśli zatem do zareklamowania będziemy mieli opony samochodowe, na pewno nie zaczniemy od for poświęconych młodym mamom, a kierowcom. Podobnie, jeśli wypromować będziemy musieli zeszyty szkolne, nie pojawimy się w miejscach, gdzie przebywają uczniowie, ale ich rodzice.

Poza tym wszystkim warto sobie taką kampanię szczegółowo zaplanować. Szczegółowy terminarz oznacza, że trudniej będzie odejść od oryginalnego zamysłu, a także łatwiej będzie się oprzeć chwilowym modom na publikację konkretnego filmiku, zdjęcia czy też memu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*