Informacja księgowa jako cenne źródło informacji dla firmy

Każdego roku powstaje i upada bardzo dużo firm małych i średnich. Przyczyn takiej nie zawsze budującej sytuacji jest wiele, przede wszystkim brak funduszy i przepływu stałych środków pieniężnych, które rzeczywiście pozwoliłyby na umocnienie pozycji firmy na rynku.

Zjawisko upadających firm zaczęło powoli interesować różnego rodzaju instytucje. Jak wiadomo nie brakuje przecież możliwości podjęcia różnego rodzaju pomocy finansowych, które mogłyby wskrzesić firmę do działania na rynku. Banki co rusz proponują nowego rodzaju kredyty dla przedsiębiorców. Czy zatem nie korzystamy z pomocy, czy może źle lokujemy pieniądze?

Zamiast rozpocząć współpracę z biurem księgowym i wczytać się w karkołomne analizy wskaźnikowe, liczymy raczej na swoją, ograniczona przecież zazwyczaj wiedzę na temat finansów.

Problem spłaty wszystkich zobowiązań finansowych tym czasem narasta, a my nie do końca wiemy co robić.

Jak wygląda dostępność różnych ofert finansowych?

Jak wskazują badania jest ona dosyć szeroka. Nie ma się temu co dziwić, w końcu banki w klientach firmowych widzą potencjalne źródło dochodów.

Problem tkwi raczej w psychologii rozumowania kredytów zaciąganych na firmę. Wciąż mają one raczej negatywny, aniżeli pozytywny oddźwięk. Właściciele firm dystansują się do pieniędzy, które najpierw pożyczone trzeba będzie kiedyś oddać. Za co, skoro i tak już w danym momencie sytuacja finansowa firmy nie prezentuje się zbyt dobrze?

Pomocne w ocenie sytuacji finansowej naszego przedsiębiorstwa mogą się wówczas stać wskaźniki iście księgowe.

Dobrze przygotowana analiza finansowa przedsiębiorstwa to niezastąpione źródło informacji o:

  • Bieżącej kondycji firmy, tego jaką ma pozycje na rynku i czy radzi sobie z narastającą konkurencją,
  • Zagrożeniach jakie czyhają na nas jeśli nie zrobimy jakiegoś kroku do rozwoju firmy,
  • Tym jak planować działania, na co postawić, co może być dla nas niebezpieczne.

Analiza finansowa firmy to nic innego, jak informacja jaka uzyskujemy od księgowości. Teoretycznie ma do niej zatem dostęp każdy, kto korzysta z takiej usługi. Niestety nie wiedzieć czemu ta metoda oceny kondycji przedsiębiorstwa, firmy nie jest zbyt popularna. Zostaje wdrożona w życie zbyt późno, zazwyczaj wtedy, kiedy firma upada.

Sprawny jak sekretariat

Polscy finansiści zupełnie nie rozumieją takiego stanu rzeczy. Na szczęście coraz więcej kampanii dla  firm zwraca uwagę na informację księgową. Być może będzie to zatem istotny krok do polepszenia sytuacji polskich firm mikro i średniego rozmiaru.

Podobne wpisy znajdziesz także tu:

http://artykulis.pl/biznes/40-tys.-zlotych-w-prezencie-od-unii.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*