System identyfikacji firmy

Reklama spolecznaKonkurencja na rynku jest obecnie bardzo duża. Klienci mogą wybierać w bardzo różnorodnych ofertach i często przez to specjalnie dla nich zmienia się ceny usług, zakres działań, czy wreszcie sam produkt.

Najczęstszym powodem do wyboru danej firmy jest marka. Im bardziej rozpoznawalna, ceniona na rynku tym lepiej. Ogólnie przecież i w życiu osobistym jest tak, że zazwyczaj kierujemy się do tych osób, które są dla nas autorytetem, mają doświadczenie i wiele w życiu już przeszły.

Co składa się na wizerunek firmy? Przede wszystkim system wizualizacji i tożsamości firmy. Najlepiej będzie odbierany ten, który będzie jak najbardziej jednorodny, skojarzony z jakimś charakterystycznym elementem.

Wizerunek firmy to:

  • wszystkie elementy graficzne, związane z profilem działalności danej firmy,
  • materiały reklamowe, które reprezentują firmę na zewnątrz, napędzające sprzedaż i propagują firmę w społeczeństwie,
  • opracowane działania i formy kontaktu z klientem.

Wizerunek firmy to nie tylko materialne elementy, to także wszystko to co składa się na ujednolicone formy kontaktu z klientem. Możemy określić np. jak rozmawiać z klientami, o czym wspominać, czego nie mówić.

O ile w mniejszych firmach rzadko zdarza się żeby aż tak szeroko opisywano wizerunek firmy, o tyle w dużych korporacjach często wszystkie wytyczne zawierają się w kilkuset stronicowych podręcznikach.

Dlaczego wizerunek firmy jest tak ważny?
Wpływ mają media, które bardzo szeroko prezentują wszystkie oferty firm. Wpływają one na to, że aby być widocznym w medialnym tłumie, trzeba koniecznie czymś się wyróżniać.

Na początku drogi do utworzenia pełnego wizerunku firmy musimy określić:

  • jaka jest misja naszej firmy,
  • jak ma być postrzegana nasza firma,
  • co nas wyróżnia na tle innych.

Na podstawie tych kilku pytań i odpowiedzi na nich ustalimy od czego rozpocząć tworzenie systemu identyfikacji firmy. Grunt to dobrze przemyślane działania. Pamiętajmy, że raz przyjęte logo, czy charakterystyczna kolorystyka nie powinna być zmieniana w późniejszym czasie.

W końcu po to dbamy o jej wypromowanie by później wszyscy nas rozpoznawali.
Bez odpowiednich nakładów pieniędzy nic nie zrobimy. Na wizualizację wszystkich elementów wizerunku firmy trzeba przyjąć pewna pulę pieniędzy niezbędną do wypromowania marki.

finanse w firmie
Wizerunek firmy może być pozytywny, nijaki lub negatywny. O dobrej lub złej ocenie naszego wizerunku świadczą wszystkie elementy działania firmy. Warto zatem o tym pamiętać zwłaszcza, gdy nasz biznes jest dość duży i posiada wiele filii oraz różnych punktów działalności.
Koniecznie kontrolujmy, czy wszystkie mniejsze placówki dostosowują się do wymagań im postawionych. Postawmy na najwyższej jakości usługi sekretarskie lub wirtualne biura.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*