Wiele firm korzysta z outsourcingu. Tym samym może robić to, co najlepiej potrafi, a resztę zadań związanych z prowadzeniem i utrzymaniem działalności zleca innej firmie. Na czym dokładniej polega outsourcing?
Nazwa outsourcing związana jest z połączeniem trzech słów – outside (zewnątrz), resource (źródło) oraz using (użycie). Prostymi słowami jest to zlecanie innej firmie wykonywanie konkretnych zadań, z którymi wiemy, ze poradzą sobie lepiej niż my. Najczęściej jest to zakres technologii IT, księgowości, finansów, logistyki, rekrutacji, marketingu. Mogą być to także szkolenia.
Firmy outsourcingowe to firmy wyspecjalizowane w konkretnym celu. Tym samym, doskonale wykonują swoją część zadań, podczas gdy nasza firma zajmuje się tym, co także robi najlepiej. Zaletą tego rozwiązania jest brak kosztów poniesionych na kolejnego pracownika (a często pracowników), który musieliby się podszkolić w danej dziedzinie. Daje to czas i pieniądze na inwestycje w to, co przynosi najwięcej zysków i trafniejsze zaspokojenie potrzeb obecnych i potencjalnych klientów.
Outsourcing posiada nie tylko zalety, ale również wady. Tak, jak wyżej wspomnianą zaletą było brak kosztów związanych z utrzymaniem pracownika, tak tu mamy brak wspomagania lokalnej społeczności i możliwości dania im pracy. Co więcej, może okazać się, że zlecone zadania zostaną wykonane źle. Ważne jest zatem uprzednio dobre sprawdzenie firmy, która będzie zajmować się zadaniem. Negatywną stroną jest także to, że korzystając z outsourcingu może okazać się, że owe firmy nie cieszą się zbyt wysoką renomą wśród odbiorców, przez co nasi odbiorcy mogą również zmienić o nas zdanie.
Outsourcing jest jednym z ciekawszych rozwiązań, z których zarówno mniejsze, jak i największe firmy mają do czynienia. Warto jest skupić się na kluczowej działalności i dać klientowi dokładnie to, czego chce, a nawet więcej. Jeśli wiąże się to outsourcingiem – dlaczego by nie skorzystać. W końcu jest to dość niskie ryzyko.
Dodaj komentarz