Szkolenia branżowe to obecnie bardzo intensywnie rozwijający się segment rynku. W zasadzie wpisując dowolną frazę związaną z życiem zawodowym będzie w stanie znaleźć szkolenie odpowiadające naszym wymaganiom. Pamiętać jednak należy, że nie ma zysku w postaci unikalnej wiedzy bez inwestycji.
Organizuje się bowiem również darmowe konferencje. Rzecz jednak w tym, że najczęściej są one tylko i wyłącznie pasmem reklamowym, a mówi się tam o kwestiach, które są powszechnie znane i były omawiane już wiele razy. W związku jednak z faktem, że najlepsze szkolenia to relatywnie drogie imprezy, powstaje pytanie – czy płacić za nie powinien szef, czy pracownik?
Można bowiem wyjść z założenia, że wysyłając nas na szkolenie, szef funduje nam wiedzę, której wcale nie musimy wykorzystać z pożytkiem dla jego firmy. Jednak tak stawiając sprawę można dojść do wniosku, że żadne ze szkoleń nie przyniesie pożytku firmie, a jedynie samemu pracownikowi. Szkolenia są jednak elementem, który można wykorzystać przy ofertowaniu – zawarcie informacji, że firma dysponuje kadrą zaznajomioną z najnowszymi trendami, która ma dojście do unikalnej wiedzy z pewnością może tylko pomóc. Pracodawca może się jednak obawiać, że w dwa miesiące po szkoleniu kosztującym – powiedzmy – 1500 złotych dany pracownik odejdzie do konkurencji. Co wtedy?
Cóż, takich sytuacji nie unikniemy. Może warto zatem zorganizować konkurs, w którym nagrodą będzie wyjazd na szkolenie? Pracownicy nie będą tego odbierać jako nakazu czy też próby zawłaszczenia ich czasu wolnego. Warunkiem jest jednak, by konkurs był dobrowolny. W takich sytuacjach nie należy nikogo do niczego zmuszać. Te osoby jednak, które poważnie zaangażują się w wykonanie zadania uprawniającego do wygrania nagrody z pewnością ocenić możemy jako lojalne, które mają świadomość, ile zawdzięczają swojej obecnej firmie.
Poszerzanie wiedzy przez naszych pracowników to jednak zawsze element pozytywny, który wpłynie na funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa.
Dodaj komentarz