Dlaczego warto dbać o zadowolenie pracownika?

Rzeczywistość zawodowa na rynku pracy w Polsce jest daleka od idealnej. Dobrze, że daleko nam do porywczości Hiszpanów, bowiem młodzież w naszym kraju ma mnóstwo powodów, by protestować tak jak ich rówieśnicy z zachodu Europy. Szukać winnego można by jednak długo.

Jednak wpis ten nie będzie dotyczył trudnej sytuacji ekonomicznej w kraju. Będzie raczej zbiorem rad dla tych, którzy swego czasu nie bali się zaryzykować i otworzyć własny biznes, który z czasem przekształcił się w całkiem sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo. By jednak taka firma pozostała atrakcyjnym miejscem pracy należy dbać nie tylko o zadowolenie klientów, ale również pracowników.

Wielu kierowników zapomina o kluczowej kwestii – pracownicy są pierwszymi i najważniejszymi ambasadorami marki. Kiedy staramy się na wszystkie sposoby zadowolić klienta na oczach niedocenionego pracownika, nie łudźmy się, że to ta pozytywna opinia pójdzie w świat. Klient szybko zapomni, że został potraktowany dobrze – owszem, prawdopodobnie do nas wróci, marna jest jednak szansa, że opowie wszystkim swoim przyjaciołom, jak to doskonale został obsłużony. Pracownik natomiast? Pracownik wróci do domu i wyleje swoje żale żonie/mężowi/rodzicom/rodzeństwu/komukolwiek innemu (niepotrzebne skreślić). Oczywiście ta opinie nie zatrzyma się w tym miejscu – przy okazji rozmów towarzyskich będzie wędrować dalej i dalej i spowoduje niepomiernie więcej szkód, niż jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.

Zadowolony pracownik natomiast? Ten z czystym sercem i nieudawanym entuzjazmem (co jest niezwykle istotne) poleci naszą firmę każdemu, często stawiając na szali nawet opinię o samym sobie. Oczywiście jak sprawić, by nasza załoga identyfikowała się z marką to temat nie tylko na osobny wpis, ale ich całą serię, naukowe wręcz opracowanie. Tutaj możemy zasygnalizować, że gratyfikacje finansowe to tylko jeden z skutecznych sposobów motywowania pracowników do ciężkiej pracy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*