Jak uchronić dane przed utratą?

Ochrona danych w dużych firmach to prawdziwe wyzwanie. Szczególnie gdy nie dysponujemy odpowiednimi narzędziami. Dlatego niezwykle ważne jest, aby uświadomić sobie jakie działania podejmować, aby informacje, które są przechowywane na serwerach lub na dyskach komputerów były chronione w najwyższym możliwym stopniu.
Aby wiedzieć jak chronić trzeba wskazać sektory, z których płyną dla naszych dane największe zagrożenia.

Przede wszystkim niezbędna jest ochrona przed działaniami zewnętrznymi. Przez działania zewnętrzne mamy na myśli osoby, które bezpośrednio lub też pośrednio próbują złamać linię zabezpieczeń naszej sieci. Najczęściej próbują tego dokonać przez wirusy i programy zamieszczone na stronach internetowych czy w spamie, który trafia do skrzynki pocztowej.
Kolejnym zdarzeniem, które może i często niesie ze sobą utratę danych jest brak kopii bazy danych. W przypadku nawet losowych wydarzeń jak pożar, zalanie wodą czy nawet najzwyklejsze spięcie zachodzi ryzyko, że wiele bardzo istotnych informacji i dokumentów zostanie bezpowrotnie utraconych. Dlatego tworzenie kopii bazy danych jest wręcz nierozerwalne z ochroną danych.  Jeszcze jednym elementem związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa danych, jednak z jakichś powodów rzadko w naszym kraju wymienianym, jest centralne zarządzanie wszystkimi komputerami w firmie, co powoduje, że żaden z pracowników nie może instalować programów na komputerze.
Po pierwsze, niektóre z instalowanych programów mogą stać się furtką do wyprowadzenie danych, a po drugie może się okazać, że zainstalowane programy nie posiadają licencji, co może sprowadzić nieprzyjemne konsekwencje.
To wszystko to oczywiście jedynie wymienienie najważniejszych zagrożeń dla ochrony danych, jednak istnieje ich oczywiście więcej.
Aby zacząć właściwie dbać o bezpieczeństwo danych trzeba zacząć jednak od tych trzech sektorów, które zostały wspomniane wyżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*