Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa?

Dobra strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy budująca jej image, ale także możliwość pozyskania dodatkowych klientów oraz utrzymania tych, którzy z usług firmy korzystali wcześniej. Strona nie może być byle jaka, bo spowoduje efekt odwrotny od zamierzonego – zamiast przyciągać, będzie działać odpychająco.

 

Dobry design jest gwarancja sukcesu, więc nie należy oszczędzać na stronie. Prosta strona jest tańsza, ale brak profesjonalizmu będzie widoczny gołym okiem. Strona musi być przejrzysta. Bardzo ważne jest rozmieszczenie poszczególnych elementów. Odległości między nimi powinny świadczyć o istniejących pomiędzy nimi związkach lub ich braku. Uporządkowaniu treści służą zakładki. Klikając w odpowiednio opisaną lub oznaczoną zakładkę „wchodzimy” głębiej na stronę, czyli do podstron zawierających szczegółowe dane. Dobra nawigacja zachęci internautę do korzystania ze strony. Im bardziej intuicyjnie można poruszać się po stronie, tym lepsze robi wrażenie. W przypadku stron sprzedażowych, już pierwsza strona może zachęcać do selekcjonowania towarów lub usług za pomocą pasków wyboru. To bardzo popularne rozwiązanie stosowane przez biura nieruchomości wrocław oraz portale z różnego typu ogłoszeniami.

Najważniejsze informacje powinny zostać wyróżnione graficznie, na przykład wytłuszczone, zaznaczone innym kolorem lub znajdować się „na flashu”. W kwestii stylistyki strony istnieje kilka teorii, ale jedna jest pewna – charakter strony musi odpowiadać wizerunkowi firmy. Strona domu pogrzebowego nie może być różowa i mrugać banerami, bo taka stylistyka nie pasuje do tej branży. Z kolei strona lokalu gastronomicznego lub klubu nie może być nudna i ponura. Trzeba wpisać się w konwencję i być bardzo konsekwentnym w sposobie prowadzenia strony. To znaczy, że na stronie co jakiś czas trzeba aktualizować informacje, żeby nie sprawiała wrażenia opuszczonej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*