Sytuacje utraty firmowych danych przytrafić mogą się każdemu, a dojść do tego może w różnoraki sposób. Ważne jest więc, aby potrafić odpowiednio zabezpieczyć się na wypadek takich właśnie ewentualności.
Gdy zgubimy pendrive`a, na którym znajdowały się ważne informacje związane z projektem, nad którym właśnie pracujemy, gdy przez przypadek wyślemy maila z poufnymi informacjami do nieodpowiednich osób lub gdy komputer na którym pracujemy ulegnie awarii… co zrobić aby takich „kryzysowych” sytuacji uniknąć?
Najważniejszym jest wybranie odpowiedniego narzędzia, które zapewni bezpieczeństwo informacji w naszej firmie, jak i poza nią. Szczególnie chodzi tu o dane naszych klientów i kontrahentów, korespondencję, umowy oraz wszelkie inne ważne dokumenty.
Ta kwestia powinna zwrócić uwagę przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw, które bardzo często nie zdają sobie sporawy z ryzyka i problemy starają się rozwiązywać po tak zwanym fakcie. Rozsądniej będzie im jednak zapobiegać.
Skorzystanie z najnowszych technologii informatycznych będzie tu kluczowe. Proponujemy aplikacje, które dostępne w pakiecie Office Całe Biuro firmy Microsoft. Dzięki nim znacznie zwiększymy bezpieczeństwo zasobów elektronicznych firmy. To dzięki programom dostępnym w tym pakiecie, automatycznie wykonywane będą kopie zapasowe. Zyskamy również możliwość elastycznego dostosowywania parametrów prywatności plików i opcji ich udostępniania. To bardzo ważne w sytuacjach przesyłania poufnych informacji.
Warto zainteresować się również pakietem Microsoft Office 365, w którym dostępne są również usługi online. Dzięki nim prace będą zabezpieczone, ale również znacznie podniesie ich efektywność.
Dodaj komentarz