Interaktywny marketing XXI wieku

Reklama – jest wszędzie, w zasadzie gdzie nie zwrócimy wzroku, tam najprawdopodobniej trafimy na jakiś komunikat, którego celem jest sprzedaż. Według teorii praktyków zawodu, ludzki mózg uodpornił się na reklamę, stąd reklamodawcy, by dotrzeć do odbiorców, muszą wymyślać coraz to inne sposoby, by ich zaskoczyć zanim uruchomią oni swój system obronny. Stąd bierze się podział strategii marketingowych na różne gałęzie.

Ostatnio chociażby rumuński oddział Coca-Coli wymyślił, że w trakcie emitowania reklam telewizyjnych w ich treści pojawiać się będą tweety generowane przez użytkowników na żywo. W trakcie reklamy u dołu ekranu widać pasek, na którym przesuwają się wiadomości opatrzone specjalnym hashtagiem (#LetsEatTogether). Agencja, która zajmuje się generowaniem ruchu wokół marki przepuszcza około 5-7 tweetów na każde ogłoszenie.

Kampania ma na celu wzmocnienie więzi między ludźmi poprzez wspólne spożywanie posiłków – według tamtejszych badań, aż 60% obywateli Rumunii je w samotności, najczęściej siedząc w tym czasie przed telewizorem. Według CEO agencji, która zrealizowała projekt, wzbudził on w ludziach ciekawość dużą na tyle, że trwają oni w autentycznym oczekiwaniu, aż reklama pojawi się na ekranie telewizora. Przypominacie sobie, o którym spocie można było tak powiedzieć po raz ostatni?

I tak obecnie wygląda marketing – od realizacji (która nawiasem mówiąc w przypadku powyższego pomysłu była dość łatwa) ważniejszy jest koncept. Oczywiście musimy mieć na uwadze, że dobre pomysły nie wpadają do głowy na zawołanie, ale raczej są wynikiem długiej, długiej pracy. Oczywiście, na sam koniec wydają się bardzo proste, ale na tym polega ich geniusz – historia marketingu okraszona jest tysiącem podobnych przykładów, kiedy konkurencja po pierwszej emisji spotu łapała się za głowy myśląc ‘czemu to nie ma na to wpadliśmy?!’.

A zatem? Ołówki i kartki w dłoń, tablica korkowa na ścianę, kilka pizz i możemy próbować wymyślić kolejną genialną reklamę. Nikt nam jednak nie gwarantuje, że faktycznie nam się uda.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*