Reklama co ma kły

Często się mówi i narzeka: „głupie reklamy”, bo mówią o niczym, promują proszek lub pastę do butów, przerywają nam film lub mecz, powtarzają się i dudnią, że trzeba telewizor przyciszać. Jeszcze jak fajna, bo z pomysłem, to się pochwali za walory artystyczne – dobry tekst, fajna muzyka – ale po pewnym czasie wałkowana do znudzenia, staje się przeciwieństwem fajności. Teraz jest nudna, jak flaki z olejem. Niektóre jednak reklamy mówią o rzeczach, których waga piórkowa jak z reklam o proszkach, zmienia się na wagę ciężką, bo tu są aborcje, ciąże, rozwody, zdrowie i tym podobne ważne dziedziny. Taka jest właśnie reklama społeczna.

Reklama spoleczna

Chciałoby się powiedzieć: Polacy nie gęsi, swoje reklamy społeczne mają. A mają. Podejmują trudne tematy, starają się mówić o czymś, co przez lata było tabu, co uwierało nieznośnie opinię publiczną.

Czy zamierza pan zajść w ciąże”…

…pada pytanie. A kandydat, który jeszcze przed chwilą tryskał pewnością siebie, teraz traci grunt pod nogami. Reklama niesie ciekawy przekaz, jako że kobiety muszę bronić się przed tego typu pytaniami, w roli takiej zdezorientowanej kobiety został postawiony mężczyzna. Taka forma reklamy z pewnością trafi do mężczyzn, uświadamiając ich w jakiej sytuacji zostają postawione kobiety. A przedstawicielki płci pięknej, które miały do czynienia z taką sytuacją poczują, że ktoś w końcu pokazał ten proceder.

Zapnij pasy. Włącz myślenie”…

…to ogólnopolska kampania społeczna na temat zagrożeń w ruchu komunikacyjnym, które mogą spowodować krótkowzroczność kierowcy i pasażerów. Spoty przygotowane dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pokazują, że czasami warto dłużej pomęczyć swoich współpasażerów, którzy w razie wypadku są jak ciężkie moździerze wbijające się w nasze ciało. W poszczególnych spotach zostało to przedstawione jednocześnie bardzo obrazowo i bardzo zabawnie: kolega kierowcy jest kupą żelastwa, a jego teściowa kopcem z cegłówek.

Inne ciekawe kampanie

„Nie czytasz? Nie pójdę z Tobą do łóżka”, to dramatyczne oświadczenie znalazło się w kampanii promującej czytanie. Twórcą kampanii jest Grupa Twórcza QlubXsiążkowy, a zaproszenie goście to, między innymi: Kazimiera Szczuka, Sylwia Chutnik czy Kapela ze Wsi Warszawa. Ciekawą inicjatywą jest też „Szlachetna paczka”. To akcja, dzięki której udało się obdarować 12 tysięcy rodzi w trudnej sytuacji materialnej. Twarzą kampanii został Jerzy Dudek. W całą akcję zaangażowało się aż 190 tysięcy osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*